tisdag 8 maj 2012

Dagens mat + promenad

Frukost: Kesella blandad med gammaldags fil, jordgubbar, mandlar och valnötter
Mellanmål: Ett kokt ägg, kaffe med mjölk
Lunch: Strömmingsrullar, inlagd sill, riven morot, pizzasallad, brokkoli, vit kletig dressing (ett urval av vad som fanns på lunchrestaurangen mao). En bit mörk choklad med mintsmak. Mer kaffe med mjölk
Mellanmål: Lite mandlar (vägde en "normalportion" och det var 15 g), 1 torkat fikon, 2 skivor gustafskorv
Middag: Halv nötkorv + halv lammkorv, morot, brokkoli, sparris och blomkål (grönsaksblandning), hollandaisesås
Kväll: Keso, en bit päron, kanel, pepparmintste

Stack iväg på en promenad efter jobb och mat medan barnen kollade Bolibompa (men D var förstås hemma). Ville hem innan det var dags att sova så det blev 40 minuter. Skönt med lite sol och frisk luft! Och jag fattar inte att jag inte upptäckt ljudböcker tidigare. Det är ju perfekt just för promenader.
Det blir nog ingen mer träning idag. Jag funderade på ett överkroppspass men kände mig rätt trött. Får bli imorgon men jag ska ta cykeln och handla lite frukt nu i alla fall. Jag ser det som ett framsteg att jag tar cykeln istället för bilen men det kan ha nåt att göra med årstiden också...

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag ÄLSKAR ljudböcker, städar med det i öronen, springer, går och cyklar mm. Tipsa gärna om bra böcker så gör jag detsamma? kram

    SvaraRadera
  2. Jag tar gärna emot tips på bra ljudböcker! Än så länge har jag bara börjat med "The happiness project" och den kan jag verkligen rekommendera.
    Kram!

    SvaraRadera