söndag 13 maj 2012

Trädgårdsdag och dagens mat


Träningsvärken var faktiskt inte så farlig idag. Inte så det hindrade mig från att äntligen göra det jag skjutit upp ett tag i trädgården. Diverse plantor som jag köpt till ett blivande rabatt och fick lov att klämma ner i planteringslådorna när vintern kom har nu blivit planterade i diverse krukor i stället. Note to self: Köp inga plantor innan rabatten är färdiggrävd... Lite frösådda plantor har blivit uppgrävda och omplanterade och planteringslådorna är rensade och förberedda för sådd. Det blir bara sallad och sockerärter i år. Känner mig nöjd!

En rätt lugn promenad på 40 minuter blev det också.

Dagens mat: Rågsurdegsmacka plus annan inte alls nyttig smörgås med diverse pålägg. Alldeles för mycket men gott!
Mellanmål: Kaffe med mjölk
Lunch: Rest av ostpaj och sallad
Fika: Choklad- och hasselnötskaka. Hade inte nog med nötter fastän jag drygade ut med valnötter så då tänkte jag att jag kunde experimentera med proteinpulver i. Vet inte om det var så smart. Det är ju inte som om kakan blev nyttig av det precis. Men den är i alla fall glutenfri. Jag hade inte i de extra 100 grammen choklad och dessutom skulle det bara vara 4 ägg i det receptet jag hittade först. Annars är det samma recept. God var kakan men tyvärr blev den lite för torr. Jag "skulle bara" göra färdig en sak och då fick den stå för länge i ugnen. Min dotter och man tyckte den var god i alla fall och med lite grädde och bär var den rätt ok. Men med de ingredienserna borde den ha varit supergod. Besviken. Väldigt mättande i alla fall!
Middag: Gröna bönor och kycklingschnitzel. Jag panerade i fibrex (bara till mig) och det blev helt ok. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar