måndag 21 maj 2012

Laxmiddag

 

Min man är så duktig och snäll som lagar både god och nyttig mat till middag! Utöver lax med pestotäcke och gröna bönor, som syns på bilden, fanns det tortellini och pesto till de (dottern) som inte gillar lax. 
Hemgjord pesto är ju så gott och enkelt att göra också. Vi brukar ofta ta mandel istället för pinjenötter eftersom vi oftast har det hemma. Idag fanns det som synes inte så värst mycket basilika med smaken var bra ändå. 

Kände mig ändå sugen på nåt sött efter maten men efter ett stort glas bubbelvatten var det borta. Jag har märkt att bubbelvatten verkligen hjälper mig att känna mättnadskänsla "på en gång" när jag ätit så nu måste jag se till att kolsyrepatronen på jobbet fylls på! 

2 kommentarer:

  1. Prova att äta lite mer vid dina grundmåltider, (frukost, lunch och middag) och lägg till någon fettkälla (keso, avokado, nötter etc). Så blir du mätt på riktigt, håller dig mättlängre och sötsuget försvinner. Ser ut som på dina mål att du äter alldelles för lite! :)
    pepp pepp!

    SvaraRadera
  2. Det kan se ut som om det är fettsnålt, men vad man inte ser är att det är rejält med smör på de gröna bönorna:-) Det där med sötsug sitter mer i huvudet skulle jag vilja säga!

    SvaraRadera