måndag 7 maj 2012

Tränat!

Inte för att jag direkt längtade efter det eller så, men nu har jag i alla fall tränat! Och känslan efteråt är ju värd det alla gånger. Hela kroppen känns så mycket skönare än om jag bara suttit i bilen, på kontoret, på restaurang och i soffan. Suttit har jag ju gjort väldigt mycket ändå, men det är mycket, mycket bättre än ingenting! (I dag var jag iofs liiite mer rörlig på jobbet med en del fix innan besök, visning av verkstad mm.)

Det blev det här Myomytv.com-passet igen.
Det gjorde lite ont i ljumskarna när jag gjorde lunges så jag gjorde dem utan vikt. Jag borde nog ha stretchat efter promenaderna i helgen. Hm.
"Bara" 12 kg på knäböj men 16 kg på KB swing. Fortfarande väldigt jobbigt men det går. 12 kg på clean and (push) press och först 16 kg på rodd och 12 på sista. Sen la jag till två 6 minuters couplets med benlyft (typ pilates) och höftlyft / breda armhävningar mot pall. Jag tittade på "Hjälp, vi flyttar ihop" på Svtplay och körde tills det var slut. Kul program tycker jag!

Stretchade höftböjaren lite extra och hittade på en väldigt skön men effektiv variant. Jag gillar inte att stå upp och hålla i benet för det är så jobbigt för armarna efter ett pass och att stretcha med knät på golvet gör ont i knät tycker jag. Jag brukar lägga mig på mage och ta tag i benet med armarna men det är också lite lätt ansträngande... Den här varianten i halvsunkiga tv-soffan var perfekt! :-)


1 kommentar:

  1. Vad bra att du påminde mig om MyoMy. jag gillar den sidan skarpt och ska nog köra nåt pass därifrån!

    SvaraRadera