lördag 26 maj 2012

Vilodag med födelsedagsfirande

Hm, ja det känns som om det varit flera vilodagar den här veckan men det får vara så helt enkelt. Jag har i alla fall rört på mig en hel del. Promenerat, ryckt fler maskrosor (den här gången i gräsmattan hemma) och spelat fotboll med barnen.

Jag har också ätit god hotellfrukost med två kokta ägg, gustafskorv, paprika, ost, sill, en halv rostmacka med sylt, pyttelite knäcke, ananas, grape och en massa smör. Till det två koppar grönt te och två mindre koppar kaffe och så två tuggor chokladmuffins. Inte bara bra val med andra ord men det hade jag inte planerat heller. Frukostbrödet var inte alls i klass med det som serverades till middagen tyvärr, men annars var frukosten helt ok. Blev proppmätt, he, he.

Var väldigt mätt länge och lunchen blev bara en burk makrill med ärtor till eftersom jag visste att jag snart skulle äta jordgubbstårta. Gjorde en mandelbotten med mandelmassa och ägg (inte alls nyttigt, men helt inom "planeringen") och så grädde och jordgubbar på det. Supermumsigt! Till kvällen grillade vi god hängmörad biff och åt sallad (med fet dressing på) och tomater till. Jag låg lite ur fas med maten idag för jag var fortfarande mätt efter fikat och åt inte nog mycket. Därför blev det en mörk chokladbit och lite mandlar till kvällssnacks också. Inget vin idag...;-)

I fredags tog jag ett kort i "smaljeansen", och ja, de går på rätt lätt nu! Skriver mer om det imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar