lördag 5 maj 2012

Det var visst en förkylning

Ja, det jag var helt övertygad om var allergi var visst en förkylning. Igår låg det ett rejält lager snö på bilen på morgonen och "allergin" borde ha blivit bättre men det blev den inte, snarare sämre. Ingen träning igår med andra ord men idag har jag i alla fall gått två snabba promenader, en hem från stan, vilket tog 30 minuter och en  innan middagen som tog 40 minuter. Jag lyssnar på "The happiness project" och längtar riktigt efter att få gå ut och gå! Den har ju blivit väldigt populär och jag förstår varför! Nu har jag upptäckt hennes blogg också och oj, oj, oj vad mycket jag har att läsa nu!


Igår blev det ingen vidare bra mat. En hel del bra val men totalt sett alldeles för mycket bröd. Det började med havregrynsgröt till frukost vilket kändes som en bra idé när D hade fixat det och det låg snö ute. Sen var suget för stort (och motivationen för låg) när det bjöds på fredagsfika så där åkte en macka in. Efter rätt trist rest-fisksoppa till lunch stoppade jag i mig en rågsurdegsmacka till mellanmål och på kvällen var vi bjudna på drinkfest där det bjöds på hemgjord pizza och mumsiga piroger med spenat och fetaost. Plus en del sockriga drinkar då... Det blev inte så sent och jag var rätt modest med spriten så bortsett från förkylningen känner jag mig helt ok idag i alla fall. Och kul var det!

Idag har jag skött mig bättre även om jag ätit en vanlig pannkaka och lite surdegsbröd när vi åt brunchtallrik på ett café.

Det får vara lite friare på helgen helt enkelt. Middagen blev lammstek och ugnsrostade rotfrukter och getost och det var mycket gott. Får se om det blir någon liten efterrätt senare kanske. Update: En kopp pepparmintste och en bit mörk choklad med mintstmak blev det.

3 kommentarer:

  1. Den boken är så bra! Jag läste den i början av året och det ångrar jag inte :)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Ja, nu vill jag ju ha boken också och inte bara ljudboken. Mycket av det hon skriver om gör jag redan men ändå är igenkänningsfaktorn riktigt hög!

    SvaraRadera