onsdag 2 maj 2012

Goda rester


Idag blev det goda rester med lite nya tillbehör både till lunch och middag. Vågen visade hemskt mycket imorse men jag vet ju varför. Dumt att ens ställa sig på den. Hungrig var jag också men ändå rätt motiverad att göra bra val.

Frukost: Mandelbröd på ca 0,5 dl mandelmjöl och ett ägg, Bregott och getost på. Några skedar av H:s turkiska yoghurt med banan och valnötter.
Mellanmål: Kaffe med mjölk
Lunch: Fyra (!) lammkotletter, halv röd paprika, sallad på babyspenat och getost, lite balsamico, banan till efterrätt och sen var jag riktigt mätt (ett tag).
Mellanmål: Halvt äpple, kesella, några valnötter, kaffe med mjölk
Middag: Se ovan (fast jag åt upp alla tomater som fanns, minst lika mycket som på bilden). Rester av palsternacks- och grönkålsmos, ekologisk kyckling, körsbärstomater, lök, vinegrette
Efter träning: Ska se om jag hittar nåt som känns rätt. Update: Det blev tre små kokoschokladbollar. Jag räknade ut näringsvärdet och ska posta det snart. Inte toppen, men ok efter träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar