tisdag 19 juni 2012

Äntligen mätt och nöjd!

Som jag skrev tidigare idag har jag varit så himla sugen på vetebulle idag, antagligen mycket beroende på att magen känns helt omättlig! (Den tiden i månaden.) Efter en frukost på pannkakor gjorda på tre ägg, nästan 1 dl mandelmjöl, kesella och smör plus lite sylt, kan man ju tycka att jag borde vara mätt. Men, nej. Efter en hel del kaffe med mjölk och en banan var jag lite mer nöjd i alla fall.

Sen kan man tycka att jag borde vara mätt efter att ha ätit en fjärdedels köttfärspaj plus sallad. Hela pajen är gjord på köttfärssås på 500 g köttfärs, tre ägg, mjölk, parmesanost, smör och mandelmjöl. Men nej, jag var fortfarande inte mätt. Åt lite mandlar och äpple efter det.

Men nu äntligen känner jag mig mätt och nöjd!

Kesella, keso, mandlar, äpple, mullbär och mörk choklad med mintsmak. Mums! 

3 kommentarer:

  1. Haha, hungrig och frustrerad...;-) Ser gott ut i alla fall! Själv åt jag en hel burk keso naturell och ett äpple på jobbet. Sen blev det fyra gröna sparrisar i omelett på ett ägg och lite parmesan hemma och en liten liten chokladboll och litet glas rött. Är det mycket till kvällsmat? Vet inte. Tycker jag äter bra och får mycket vardagsmotion men det är ju det där med styrkan som fattas. Booring. Kanske får köpa klippkort på ditt nya gym i sommar så kan vi hänga där allihop:-)

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas det var mellis och inte din lunch? Och det var ju pyttelite kvällsmat ju. Skulle jag inte blivit mätt på!
    Jag fick mitt träningsprogram idag så vi kanske ska prova det nästa vecka då! :-)

    SvaraRadera
  3. Det var alltså keso på jobbet ca 17.30 och sen omelett när jag kom hem ca 21! Rejäl lunch i lyxrestaurangen med LCHF-chokladmousse till efterrätt, som nästan varje dag..;-)

    Kram J

    SvaraRadera