måndag 18 juni 2012

Dagens mat och träning

Frukost: Äggröra på två ägg, fil, mandel, några jordgubbar
Mellanmål: Ett kokt ägg, kaffe med mjölk
Lunch: Sallad på kyckling, avocado, sallad, getost och tomat. Vinegrette
Mellanmål: Halvt äpple, kesella, valnötter, kanel, två finncrisp med mycket smör
Middag: Nässelsoppa, rökt lax, färskost
Kväll: Gustafskorv, keso, lite sylt

Helt ok mat, men jag var väldigt hungrig idag. Magen kändes som ett stort hål hela förmiddagen men efter lunch blev jag i alla fall ordentligt mätt. Igår åt jag också bra förutom den mumsig efterrätt på söndagsmiddag hos mamma och pappa. Men det var den värd! Tog en promenad efteråt i alla fall, precis som idag.

Idag var dessutom tredje och sista gymträningen med K. Vi körde mer hantlar än maskiner idag men några maskiner också. Ska bli intressant, kul (och lite läskigt) att gå dit själv nästa gång.

Min bror som pluggar i Göteborg har kommit hem över sommaren nu och hans plan är att komma i bättre form nu under sommaren, så det blev en del tränings- och matdiskussioner igår på middagen. Vi är nog rätt överens om att promenader och styrketräning funkar bra men jag tycker förstås att han ska prova på kettlebells också! Vi får se om jag kan tvinga honom till ett pass med mig någon gång:-) Maten är vi också rätt överens om men han är nog inte riktigt beredd att dra ner på kolhydraterna lika mycket som jag. Men med en längd på 1,91 så kan han ju äta rätt mycket och ändå gå ner i vikt också. Orättvist! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar