söndag 10 juni 2012

Söndagsmiddag


Bra mat idag! Det är ju också mycket lättare när man är hemma mest hela dagen. 

Frukost: Mandelpannkaka med lite sylt och smör
Mellanmål: Kaffe med mjölk
Lunch: Tonfiskröra, oliver, soltorkade tomater och morot
Mellanmål: Kesella, hallon, valnötter
Middag: Grillade lammkotletter, sparris, smör, parmesan och blomkålsmos. 

Träning blev det också även om jag inte kände mig så energisk. Blev väldigt flåsig snabbt. Kanske är det pga att förkylningen inte riktigt är borta, snorar fortfarande, eller så var det för varmt! 
Jag fick med mig min dotter som tyckte att en bana med olika stationer lät som en bra idé. :-) Hon nöjde sig med en runda dock. Först uppvärmning med jogg fram och tillbaka över gräsmattan och redan då blev jag nästan helt slut...
Sen blev det 8 stationer x 3 med rätt lång paus mellan rundorna. Dvs. 8 stationer och sen längre pust-paus innan nästa runda.
- Hopprep (några "double unders")
- Armhävningar mot stol
- Utfallsgång med 12 kg KB
- Thrusters 12 kg (dvs. KB clean, knäböj och push press)
- dito vänster
- Planka
- Höftlyft
- KB swing 16 kg

2 kommentarer:

  1. Hittade precis in till din blogg via plankutmaningen. Verkar som vi har lite samma mål... Är oxå närmare 40 än 30 och ska komma i mitt livs form :)

    SvaraRadera
  2. God mat!!!! Här har vi bara ätit äcklig mat på slutet :-) (fast det var inte planen... den liksom bara blev inte god) förutom kycklingen och när min kompis kom på besök.

    SvaraRadera