torsdag 21 juni 2012

Liten träningspaus

Ja, det blev en liten träningspaus när resten av familjen kom hem. Jag måste verkligen träna medan barnen är vakna, senare blir det så himla segt, men nu när jag inte sett dem på en vecka ville jag hellre mysa och busa med dem än träna. Studsmattebus blev enda vardagsmotionen igår och på tisdag blev det inget alls. Idag hade jag tänkt träna men poolhäng hos grannarna med rosé verkade plötsligt mycket mer lockande...

Någorlunda mat utan några större utsvävningar tycker jag ändå. Eller, nja, klämde i mig en överdos jordgubbar med grädde till förmiddagsfikat i morse. Utan socker i alla fall.

I dag har jag bakat en LCHF-hallon cheesecake. Receptet var inte LCHF men jag bytte ut sockret mot Stevia strö och mandelskorpor mot mandelmjöl och vips, så var det LCHF. Smeten var väldigt gooood. Men jag har gjort en "vanlig" tårtbotten också. En sån med sockerkakebotten underst och maräng ovanpå. Särskilt barnen brukar gilla den.

I helgen tänker jag äta det jag vill men kanske inte äta lika mycket bröd som jag brukar. Jag ska inte äta mer än något enstaka chips och inget godis, förutom lite mörk choklad. Kanske det blir några snabba promenader också men träning tror jag knappast att det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar