söndag 3 juni 2012

Det är så värt det!

Jag insåg idag när vi var och simmade hela familjen och en annan familj, att det är så värt det att vara lite striktare med mat och träning en period, för det ger ju resultat! Förut när jag bara tränat någorlunda och ätit någorlunda bra så har jag inte fått lika mycket resultat och då känns det mest bara frustrerande. Nu tycker jag faktiskt att jag ser resultat, magen är lite hårdare och låren och rumpan inte lika mjuka som förut (men långt ifrån som jag vill ännu). Jag kände mig tom lite smånöjd på badet och det var längesen kan jag säga. Så det är helt klart värt det att avstå från bröd, fika osv. Jag blir gladare och nöjdare när jag avstår, känner mig "duktig" och i slutänden får resultat. Nu har jag ju inte varit superstrikt heller och inte tränat jättemycket heller, men det är ändå mer fokus än förut. Fast just nu är jag såå grymt sugen på kanelbulle...

Helgens mat har varit sådär. Inte så många måltider hemma och då blir det aldrig riktig bra. Jag tycker trots det att jag gjort ok val och inte frossat allt för mycket. I fredags em blev det restaurang (igen). Jag åt köttfärsspett, sallad och tzatziki (+ 3 pommes;-) ). Innan det en bit mörk choklad och lite torkad mango. Ett glas vitt vin när vi kommit hem.

Blev mätt som en plätt (som min dotter brukar säga). 

På lördagen var vi på 30-årsfest men maten var bra fram till sena kvällen då jag åt en rejäl bit marängtårta (glutenfri, alltid nåt!). Tre glas rött vin kändes inte som så mycket på en hel kväll men gör ju inget positivt för formen precis.

Idag blev det mandelvåfflor med keso och lite sylt till frukost, thai-buffé till lunch och stekt ägg och parmesan till kvällsmat och en bit mörk choklad till efterrätt. På thai-buffén får man välja själva vad man tar så det blev en rejäl hög grönsaker och kött plus diverse såser och så en liten vårrulle. Jag tror att de använder rejält med olja och kanske smakförstärkare också när de steker det hela så det är väl bäst att inte hoppa på vågen imorgon bitti kanske... En halv bit persika, en bit äpple och kaffe med mjölk avrundade det hela. Inte jättebra men inte jättedåligt heller.

Dåligt med träning dock. I lördags blev det ingenting, om inte dans räknas? Idag simmade jag 250 meter, åkte vattenrutschbana (många trappor) och lekte med barnen i simbassängen. Kul, om inte annat! Jag får skriva upp det som "play"!

Nu ska jag ut och gå en sväng. Tror det har slutat regna i alla fall.

1 kommentar: