måndag 11 juni 2012

Från 34 till 42 och provrumsmotivation

Nu är jag ensam hemma ändå till nästa tisdag eftersom min man och barnen åkt till Tyskland för att dels jobba (min man) och dels hälsa på farmor och farfar. Jag saknar dem redan! 
Men, jag har ju också mycket jag vill hinna med såklart. Det där med att jag faktiskt måste jobba också har jag nästan lyckats förtränga...

Idag skulle jag byta en klänning som expediten stoppat ner fel storlek på i påsen. Lite tur i oturen eftersom det nu var 50% rabatt på den och stl 36 som jag skulle ha fanns kvar. Då "fick" jag ju köpa en tröja också som det också var 50% på. Stl. 34 var det på den och jag tycker att den funkade. Det är ju så att om det är rätt modell så går det hur bra som helst med 36 och ibland tom 34 för mig. Med rätt modell på klänning tycker jag faktiskt själv att jag ser rätt smal och snygg ut. ;-)

Men, så kommer vi då till det mindre roliga, nämligen nederdelen. När det gäller bikinitrosor, som jag också behöver och köpte, så finns det ingen chans att köpa nåt mindre än 40/42. Och attans vad hemskt det var att se mig själv i provrumsljuset, blek, full med blåmärken (vet inte från vad men det är ofta så) och full med celluliter. Nää, det ska bort! Så är det bara. Jag är i alla fall glad att jag (numera) istället för att bara bli deppig blir mer motiverad att göra nåt åt det!

Dagens motion blev en promenad på 55 minuter. Det har regnat av och till hela dagen men på kvällen kom solen fram och det var jätteskönt. Hanna och Amanda i öronen den här gången också. 

Dagen mat var bra, men kanske lite mycket? Lyxig middag i alla fall med andra köttbiten jag köpte i lördags, stekt lök, paprika och spenat med vinegrette. Torsk med sås och grönsaksmos till lunch, banan till mellis (inte helt optimalt) och fil, mandlar, hallon, vinbär och ägg till frukost. Efter promenaden var jag hungrig igen och klämde i mig en jätteportion tonfiskröra som var kvar sen i söndags. Kunde varit värre!

Och oj, jag har glömt plankutmaningen! Bara att göra nu då antar jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar