onsdag 6 juni 2012

Fokusfrukost, fix, fika och frisbee

Dagen började med bra frukostfokus med målet att vara i bättre form till strandsäsongen (som ju egentligen i princip är här redan, men jag räknar med att den börjar efter midsommar). Jag gjorde mandel och kokosnötspannkakor till mig samtidigt som jag gjorde scones till resten av familjen. Det var inte särskilt svårt att avstå när jag hade rejält mycket av nåt annat gott att äta. Faktum är att jag vet att jag blir liksom "seg" av att äta för mycket bröd, även om det är hembakat på dinkel. Kort njutning och lång efterverkan liksom. Men det glömmer jag förstås bort med jämna mellanrum...

Sen fixade vi (igen) i stugan. Min man får besök av kompisar i helgen och dessutom hade gräset vuxit sig långt igen. En hel del vardagsmotion blev det och vädret var riktigt skönt. Jag är fortfarande rejält förkyld så det funkade inte med "riktig" träning men lite lågintensivt fix gick bra. Kände dock att jag fick hjärtklappning när jag försökte ta i lite mer, så det fick vara.

Det blev en sen lunch på sallad på avocado, bacon, kyckling och tomat och efter det rester av äppelpaj och lite gammaldags vaniljglass till det. Äppelpajen gjorde jag på mandelmjöl, kokos, lite havregryn, smör och lite Stevia strö (som jag just köpt och faktiskt gillar).

Sen blev det lite fika igen vilket inte precis var planerat. Men mamma hade gjort en så god mandelkaka som smakade precis som mazariner. Inget mjöl men rätt rejält med socker. Blåbär och grädde till det. Jag åt inte mycket och det var gott så det får räknas som godkänt eftersom det ändå är nationaldag idag!

Gjorde av med lite kolhydrater på studsmattan med barnen och efter det spelade vi frisbee. Det är så kul när de börjar bli äldre och faktiskt är riktigt duktiga!

Middag blev en grillad korv med 95% kött och vitkålssallad plus ett litet glas vitt vin.
Nu: Pepparmintste

1 kommentar:

  1. Vilken fin dag ni hade :) Och den där mandelkakan var väl inget :)

    SvaraRadera