torsdag 7 juni 2012

Basic styrketräning

Förkylningen är mycket bättre idag och halsen gör inte ont längre så jag tänkte att lite styrketräning utan några extra pulshöjande övningar borde funka. Hade gärna gått ut en promenad i det sköna vädret men var ensam hemma med barnen så det gick inte.

Jag satsade i alla fall på "basic" övningar som Mark på Marks Daily Apple rekommenderar i sitt Primal Blueprint Fitness program. Han kallar det Five Essentials Movements och det är armhävningar, pullups, knäböj, planka och så en som jag missade Overhead Press. Jag gjorde däremot enbenståhävningar. Pullups gjorde jag som vanligt i ringar med stöd av fötterna. Det behövs... Körde rätt så långsamt och segt liksom. Jobbigt! 
Inte mycket till muskler... Men det kan bara bli bättre! 

Det kändes skönt att använda musklerna ordentligt i alla fall . Alltihopa tog ca 25 minuter och det får räcka för idag. Lite extra roligt var det att träna i ett ny träningstopp från Drop of Mindfulness (rea på Bodystore). Skönt och snyggt tycker jag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar