lördag 16 juni 2012

Shopping, städning och svenska jordgubbar


Dagens aktiviteter: 
- Shopping i grannstaden med mamma. Trevligt! Köpte kläder både till mig själv och barnen på 50% rea. Mycket nöjd. 
- Städning med ångmaskin lånad från mamma. Hon har använt den en gång tror jag... Funkade fint på våra köksluckor som är i trä (tyvärr) och riktigt suger åt sig smuts. Jag vill lacka om dem. Ångmaskinsstädningen och dammsugningen får räknas som dagens motion. Det tog i alla fall bra mycket mer än en timme och jag blev näääästan svettig. Aja, räknas som promenad i alla fall. 

Dagens mat:
- Sen frukost: Megafrukost med fil med blandade bär i, "bröd" på kokosnötsmjöl, ägg, lite smör och keso. Gott men lite mastigt och torrt. Smör, ost, gustafskorv och salami på det. 
Fika: Stor kopp kaffe med mjölk, liten bit brownie
- Väldigt sen lunch: Nässelsoppa med två ägg
- Efterrätt: Jordgubbar med grädde blandad med kesella och Stevia strö, rostade mandlar och kokos. Mums!
- Kvällsmat: Avocado med keso, hasselnötschokladbit
Lite konstig mat idag, men gott var det i alla fall. 

Dagens vikt: 60 kg! Trots stort glas rött vin i går.... Mycket nöjd är jag med det. Jag tror absolut att det är promenaderna och att jag har varit striktare än förut med spannmål som ger resultat. Jag har ju inte avstått helt från bröd eller fika men ändå dragit ner en hel del. 
Dagens bonus: Även hyn är bättre än förut tycker jag. Det beror säkerligen på att återhållsamheten med spannmål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar