onsdag 13 juni 2012

Dagens promenad och paj

Det har varit rätt varierande med regn och sol de senaste dagarna men jag har ändå haft sån tur att solen skinit på kvällen när jag gått promenad. Härligt! (Även om jag kan tycka att det är lite väl "kravfyllt" med de här härliga ljusa kvällarna som man "borde" ta vara på ännu bättre, tex genom att fixa i trädgården, och jag vill mysa i soffan.) Dagens middag blev sista biten av en köttfärspaj jag gjorde i måndags. Åt den både till lunch och middag (med en kompis) igår. Pajdegen är gjord på mandelmjöl och lite pofiber och så smör såklart! Väldigt gott! 

Fortsätter med dagens mat:
Frukost: Pannkakor på tre ägg, lite mandelmjöl, fiberhusk och fil, jordgubbar till
Mellanmål: Kaffe med mjölk
Lunch: Rökt ekologisk lax, äggröra på tre ägg (mycket ägg idag), keso och en morot
Mellanmål: Ca. 1 dl keso, kokoschoklad gjord på kokosfett, kakao, mandlar och några torkade aprikoser plus lite Stevia strö. 
Middag: Se ovan + fler jordgubbar
Nu: Liiiitet glas rödvin, pepparmintste

Ja just det, jag vann ju tävlingen hos Beata! Blev hur glad som helst för det. :-) Här skrev jag lite om mina resultat. 

Och en sak till då, det där med plankutmaningen, jag tror inte jag är nog motiverad ändå. Det "blev" för sent i går och idag har jag inte gjort det än heller. Nää, magen är inte min högsta prioritet, det känns som om den "hänger med" i den andra träningen nog mycket. Jag ger alltså upp redan på dag tre för jag känner att jag inte fixar det helt enkelt och det är bättre att sluta nu än att jag ska bli besviken på mig själv varannan dag eller så. Det finns nog många måste i livet ändå och tränar gör jag ju i alla fall. 

2 kommentarer:

  1. Grattis till vinst hos Beata!

    Just nu håller jag mig mest inomhus kvällstid iom fotbolls-EM (mycket engagerad). Iofs har vi bara lägenhet så det funkar inte att hänga ute så mycket eftersom barnen lägger sig. Men jag håller med dig om det där samvetet att man borde ta tillvara på detta som man längtat efter så länge.

    SvaraRadera
  2. Tack!
    När barnen är hemma kan jag inte heller vara ute så mycket på kvällen, i alla fall inte precis när jag skulle vilja vara ute. När de har lagt sig brukar det komma så mycket mygg att det är helt outhärdligt att vara ute och fixa! Därför nästan måste jag ju passa på nu när de är bortresta...

    SvaraRadera