måndag 25 juni 2012

Bättre än inget

Efter en helt underbar midsommarhelg med god och mest nyttig mat men lite utsvävningar också förstås, känner jag att det är dags att ta tag i träningen igen. Men oj, oj, oj, vad det tog emot idag.

Igår blev det visserligen en skön snabb kvällspromenad med min syster, vilket var välbehövligt, men utöver det har jag inte tränat alls under helgen. Helt enligt plan visserligen, men eftersom jag åker på jobb till Tyskland på onsdag em känner jag att det finns risk för att det blir väldigt långt till nästa pass. Så fastän jag inte alls hade lust blev det ett kort pass ikväll. Jag hade ju inga ursäkter för att inte träna förutom lite lätt huvudvärk. Det känns (såklart) bättre nu efter träningen. Som vanligt alltså!

Efter uppvärmning med KB-swing blev det följande x 3:
Knäböj (16 kg) hemskt jobbigt (15 rep)
Höftlyft (20 rep)
Tåhävningar vänster (20 rep)
dito höger
Rodd höger (12 kg, 15 rep)
Dito vänster

Dagens mat:
Havreplättar med lite sylt, ett kokt ägg
Kaffe med mjölk
Sallad med ägg, kyckling, soltorkade tomater, inlagd vitlök, paprika, mm (från Icas självplock)
Halvt äpple med lite mullbär och kesella
Kycklingsallad (igen, men nu på saftig ugnsstekt kyckling och med god dressing)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar