onsdag 8 februari 2012

Dagens bolibompaträning och glute bridge

Ofta kommer jag inte igång att träna förrän vid 21-tiden när barnen lagt sig och jag haft tid att sitta en liten stund i soffan. Men både igår och idag blev det "bolibompa-träning". Dvs. jag tränar och barnen tittar på Bolibompa med små flåsiga kommentarer från mig. Igår var D hemma men idag var jag själv men det gick också bra. Efter träningen badade vi tillsammans och det blev en riktigt mysig kväll.
Det känns ju himla skönt att ha träningen avklarad nu måste jag säga. Middagen var rätt så "lätt" så det var inga problem att träna så tätt inpå heller. Det hade det kanske varit med ett mer "hoppigt" upplägg.

Träningen blev 2 x 50 KB swings och 8 pullups (eller kanske "drop down" eftersom jag försökte lyfta hela mig och hålla emot på nedvägen. Fick dock ont i underarmen så det var nog lite väl tungt...)
Också en cirkel som vanligt då!
1. Burpees med armhävning (på knä)
2. Enbensbenböj vänster (Stod på en rätt hög pall och höll balansen med ringarna. Bra med lite balanshjälp för att kunna gå längre ned i benböjen.)
3. Enbensbenböj höger
4. Plank climber
5. Enbent höftlyft med omväxlande upplyft ben (fast oj då, kanske skulle ha uppdaterat mig här först! Är nog inte redo för enbent "glute bridge" än.) Här står det lite mer intressant om Glute bridge. Skumma igenom den tråkiga texten och gå direkt på Exercise program med gul text längre ned!
6. Vanligt höftlyft (glute bridge)

Bästa rumpövningen?

Nu efteråt känns det i alla fall i ben och rumpa när jag går i trappan. Bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar