söndag 19 februari 2012

Födelsedagshelg

Min "fokusmånad" tog lite hastigt och lustigt slut och jag har fortfarande inte tagit några kort. Ska se om jag hinner innan vi åker på semester.

En hel del onyttigheter blev det när jag släppte på kontrollen. Fikabröd på jobbet på torsdagen, mackor på fredagsfikat, lite fika hemma på fredagen till L:s födelsedag. Ännu mer fika på kalas på lördagen (även om jag "bara" åt en lite tårtbit och en muffins). Mer fika igår i skidbacken och till mellanmål (totalt 3! hembakta muffins) och så lite hallonmousse till efterrätt. 
För övrigt har jag ätit nyttigt (som vanligt), så jag tror inte skadan är så stor. Jag har ju faktiskt tillåtit mig lite fusk varje helg innan också. Igår blev det dessutom ett litet träningspass efter skidåkningen vilket kändes skönt, även om det var lite ofokuserat med barn runtomkring. Tvingade min syster att träna också:-) 

Sammanfattningsvis kan jag väl säga att fikabröd (och bröd) är min svaghet! Det visste jag ju redan. Mat och godis är inget problem. Men gällande fikabrödet hjälper det verkligen att bestämma sig för en viss period när jag ska låta bli. Ska starta en till sån period efter semestern. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar