torsdag 2 februari 2012

Dagens mat

Frukost: Pancakes med sylt (kanske totalt två tsk?). Grönt te

När jag gör frukostpancakes till mig och barnen brukar jag göra lite på känn men det blir ungefär så här. Två klickar smör som smälts i stekpannorna och sen hälls i smeten. Två ägg vispas med ca 2 dl fil. Sen har jag i ca 2 dl dinkelmjöl och 1/2 tsk vardera av bikarbonat och bakpulver. Sen steker jag 16 små pancakes till barnen, 8 var. I smeten som blir kvar vispar jag i ett ägg till och steker till mig. Det brukar bli ca 10 pancakes. Jag blir rätt mätt men skulle nog kunna äta mer egentligen. Om inte barnen äter upp alla sina pancakes så klämmer jag därför i mig resten också... Det finns liksom inget stopp på det sättet att jag blir för mätt, tyvärr.

Mellanmål: Kaffe med mjölk (ca 0,5 dl skummad fetmjölk blev det nog)
Lunch: Köttfärssås, kokt vitkål. Lagom, inte så stor portion
Mellanmål: Kaffe med lite mjölk (bryggkaffe som nog stått på värmeplatta på caféet lite väl länge. Ingen höjdare). Drygt en halv tryffel med hallonsmak. Mums! Resten åt L och H upp.
Middag: Stekta strömmingsflundror (3 dubbla med lite kaviar och dill i, panerade i rågmjöl och stekta i smör), ångad brokkoli och smörslungad grön sparris. Blev riktigt mätt.



Minus potatismos, sylt, brynt smör och knäcke.
Plus brokkoli och grön sparris. 


Kväll: Två dadlar efter träning + lite wildchips

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar