söndag 12 februari 2012

Dagens mjöliga mat och uteträning

Härlig utedag men sämre matdag... Alldeles för mycket bröd, men det mesta var gott i alla fall.

Frukost: Mina pancakes med extra ägg, plus två vanliga. Mer sylt än vanligt och lite smör
Mellanmål: -
Lunch: Gulaschsoppa med ett litet bröd till. Inte så himla gott tyvärr, men jag var hungrig. Halv pannkaka med sylt (är väldigt svag för pannkakor).
Mellanmål: Kaffe med mjölk. En korv med hög kötthalt, lite senap
Middag: Två halvor rågkuse. En med keso, paprika och gustafskorv, en varm i ugnen med tomatsås och blandad ost. Mumsig! 1,5 glas rött vin
Kväll: Grönt te

Träning: Slalom, men det räknas knappt eftersom vi åkte i gröna backarna med barnen. Lite påkänning på benen är det i alla fall.

Efter en god kopp kaffe hemma i solen på altanen så kände jag ändå att jag ville träna för att få känna mig riktig nöjd och glad efteråt. Så jag drog på mig understället och körde en cirkel ute i solen! Jätteskönt. Kände mig lite seg i kroppen så jag körde inte så hårt som jag skulle kunnat göra, utan mer "skönträning". (Trodde inte att jag skulle känna så, men det gör jag faktiskt). Så här blev det:

3 varv.
1. Enarmssving (8, 12, 12 kg)
2. Vanlig KB sving (12, 12, 12 kg)
3. Lunges bakåt med KB (8, 12, 12 kg)
4. Rodd höger arm (12, 12, 12 kg)
5. Rodd vänster arm
6. Hunden (tog inte så bra tycker jag)
7. Plankan en gång, resten en slags statisk situp. Kunde inte stå i plankan för axlarna var för trötta och gjorde ont av någon anledning.

Sen gjorde jag 4 x sidolyft och 2 x KB sving innan stretching. Kändes väldigt skönt efteråt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar