tisdag 7 februari 2012

Train along with me

Idag blev det en "gammal favorit" från Myomytv.com. Körde tre varv.
  1. Kettlebell Goblet Squat (12 kg vilket var jobbigt. Gillar inte knäböj så värst eftersom jag känner mig osäker på om jag "gör rätt" så att det tar ordentligt på rumpan. Men känns ändå som en bra övning och jag har helt klart blivit starkare.)
  2. Single Arm KB Row (right) (16 kg! Tungt men gick bra. Försöker tänka på formen så att jag inte drar med "hela kroppen".)
  3. Single Arm KB Row (left)
  4. Two-Handed KB Swing (Tog först en runda med 12 kg sen 16 kg. Känns bra.)
  5. Plank Climber or Push Up  (Kände mig ovanligt stark på den här idag.)
  6. KB Alternating Reverse Lunge   (Körde först en runda med 8 kg men det var för lite. Tog sen 12 kg. Har fått mycket bättre balans och ska nog prova 16 kg nästa gång. Skulle behöva ett par bra träningsskor för just lunges. Är lite sugen på five fingers eller andra skor med mer barfotakänsla. Just nu tränar jag faktiskt barfota!)
  7. Push Press (right)   (Körde först en runda med 8 kg sen två rundor med 12 kg.)
  8. Push Press (left)
  9. KB Alternating Swing  (12 kg. Kan ev öka!)
Körde med lite tyngre vikter än förut. Hoppas det ger resultat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar