måndag 6 februari 2012

Måndagsmat och jazzdans

Frukost: Havregrynsgröt med hallon (lite socker i hallonen eftersom de var kvar sen tidigare våffelätning).
Mellanmål: Kaffe med mjölk, två jordgubbar från födelsedagstårta vid fikat. Var rätt sugen på tårtan men avstod och kände mig nöjd med det.
Lunch: Äggröra på tre ägg, tre skivor gustafskorv, cole slaw från igår
Mellanmål: Litet halvt äpple, 1/2 dl keso. 1 bit mörk choklad. Lite senare (var inte nöjd) lite rödkål och en liten blodapelsin
Middag: Smörstekt bladspenat med vitlök, laxfilé, gräddfilssås med dill
Kvällssnacks: Två torkade aprikoser, några mandlar

Tillsammans med två kollegor från jobbet (vi är bara 5 tjejer totalt) provade jag jazzdans för första gången. En av tjejerna har dansat mycket, men jazzdans "bara" fem terminer. Den andra (unga) tjejen var nybörjare som jag. Kul var det, men svårt med koordinationen. Någon riktig träning vet jag inte om man kan kalla det, tyvärr. Vid uppvärmningsdansen blev jag lite varm men aldrig svettig. Skön "töjning" i alla fall och här kände jag mig inte så klumpig heller. Tack yogan (och generna)! Men jag tror jag fortsätter och ser det som ersättning för yogan. Kul med en lite annorlunda utmaning.

Funderade på att köra lite styrka när jag kom hem men då var klockan närmare 22 så det blev för sent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar