lördag 4 februari 2012

Lördagsmat och träning

Jättehungrig till frukost. Kan bero på att jag var lite hungrig redan igår kväll kanske.

Frukost: Grönt te, tre (!) rågsurdegsmackor med diverse pålägg, ett kokt ägg
Mellanmål: Kaffe med mjölk
Lunch: En avokado med räkröra (lite majo och gräddfil), tomatsoppa med köttfärs (Kylskåpsrensning)
Mellanmål: Kaffe med mjölk, några mandlar, ett ägg
Middag: En hamburgare i salladsblad, lök och tomat, lite majo och rätt mycket cole slaw (vinegrette+majo+yoghurt)
Kväll: 1/2 äpple (rest från H), 1/2 glas vin (var inte så gott och var inte så sugen)

Träningen höll på att utebli. Kände mig konstigt seg och trött men blev piggare efter mellanmålet så jag körde ett kort (som vanligt) pass. 3 varv av:
1. KB swing (12 kg)
2. Burpees med armhävning på knä (kände mig ovanligt pigg på dessa)
3. Pull up i ringarna (Inte alls riktig pull up men bör träna samma muskler). Kände mig lite starkare än förut!
4. Knäböj med 16 kg (sista gången med 12 kg). 16 kg var tungt, särskilt för armarna. Ska det vara så?
5. Höga knän
6. Efter det körde jag fyra minuter "sidolyft" (lying abduction heter den tydligen på engelska). Tycker att den övningen känns där det behövs!
Känner mig väldigt nöjd med att ha tränat lite i alla fall! Glömde bort planka bara...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar