onsdag 19 september 2012

Clean + thrusters

Ikväll blev det en kort med svettig träning på drygt 10 minuter framför Bolibompa med ett antal enarmssvingar och clean plus thrusters. Använde "bara" 8 kg fastän jag vet att jag fixar det med 12 kg också. Det var jobbigt ändå.
Jag har ju definitivt en del att jobba med när det gäller tekniken. Trots KB-workshop med Marie och ihärdigt studerande av diverse tutorials, bla Mariannes tutorial för thrusters  och för clean, Steve Cotter mm. så är det svårt att tex få till en rak handlek i rack-position och undvika att kettlebellen dunsar på handleden vid clean tex.


Sen är det ju hur hemskt som helst att se de här bilderna inte bara med tanke på tekniken. Inte så smickrande kläder och så ser man ju mina problemområden runt rumpan och höfterna rätt tydligt... Och då tog jag inte med de värsta bilderna på rumpan bakifrån. Ja, ja, det är en bra påminnelse om vad jag behöver jobba på. Jag har lite lätt att bli för nöjd och "unna" mig lite för mycket äppelpaj och annat fika när jag har kläderna på mig! :-)

Hursomhelst. Jag gillar thrusters. De är jobbiga men ändå roliga och känns i många delar av kroppen som rumpa, lår, mage, axlar och armar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar