fredag 14 september 2012

Kan inte bestämma mig

Ja, det jag funderar en del på fram och tillbaka och inte kan bestämma mig om är hur "strikt" jag ska vara och vad jag egentligen har för mål.

Jag är inte direkt missnöjd med kroppen som den är nu men ändå långt ifrån nöjd. Benen och rumpan är definitivt problemområden (enligt mig, min gulliga man håller inte med).
Jag äter bra för det mesta men det skulle kunna vara ännu bättre.
Jag tränar rätt ok men kommer inte framåt som jag vill/borde. Konditionen är inte bra och kanske borde jag pusha mig själv lite mer utanför min bekvämlighetszon?

Hm, saken är nog den att jag är lite lat och blir lätt rätt nöjd med saker och ting som de är om det inte är för illa. Kanske ska jag bara fortsätta med den balans jag har nu ett tag till och köra någon slags fokusperiod lite senare, tex 21 day primal fitness, eller ännu värre (bättre) whole 30 som Ealina? Å andra sidan är det en bra tid att köra lite mer intensivt nu när det fortfarande kan vara härligt höstväder ute och  innan det blir en massa julfiranden och sånt.

Några mål som jag skulle kunna tänka mig att ställa upp är:
- Springa 5 km några minuter snabbare än 30 minuter (utan att känna mig död efteråt).
- Kunna göra 5 armhävningar i rad (på tårna). Kan typ en eller två nu.
- Sluta med mjölk i kaffet. Inser att om jag dricker tre koppar kaffe, vilket jag ofta gör på jobbet, så får jag i mig ett helt glas mjölk om dagen. Inte bra.
- Dra ner på mjölkprodukter överlag. Jag känner inte av några negativa effekter av mjölkprodukter men frågan är om inte hyn skulle vara ännu bättre utan.
Hyn känns redan bättre och det tror jag är pga att jag äter mycket mindre spannmålsprodukter nu än förut. Förut åt jag mer knäckebröd och bakade med dinkel. Jag hade ju spannmålsstopp förut och det har liksom blivit mer eller mindre permanent! Åtminstone i veckorna.

Ska fundera lite till och så fort jag blivit av med det här envisa halsonda ska jag i alla fall börja träna lite mer intensivt igen med lite fler pulshöjande pass.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar