onsdag 12 september 2012

Protein (fett) plus grönt

Dagens lunchlåda och dagens kvällsmat. Jamen det blev ju riktigt bra idag också! Tur det för tränat har jag inte gjort pga halsen och en viss hängighet fortfarande. Man kanske kan säga att dagens mat var 90 % bra och10 % lite mindre bra? Helt ok i alla fall och faktiskt extremt bra jämfört med "vanlig" mat om jag får vara lite självgod.  

Frukost: Pannkakor på mandelmjöl (bra) med lite sylt (mindre bra). Grönt te
Mellanmål: 3 pancakes som var kvar efter barnens frukost. Gjorda på mycket ägg, dinkelmjöl och fil så de är ju inte helt dåliga men nu undviker jag ju spannmål så mycket jag klarar av (att stå emot). Kaffe med mjölk.
Lunch: Laxrest med stekt bladspenat med vitlök. Rött te
Mellanmål: Keso med mandlar och mullbär. Rätt ok. (Jag funderar på att dra ner på mjölkprodukterna men jag tror i alla fall inte att jag mår dåligt av det och enligt Mark Sisson är i alla fall keso rätt ok ibland även om det kan höja insulinproduktionen onödigt mycket. 
Sent mellanmål: Några mandlar, en bit mörk choklad och tre macadamianötter. (Både bra och mindre bra där). 
Kvällsmat: Lammrostbiff (kort datum därav halva priset), smörstekt sparris och chilibearnaise. Tog en lite bit kött till utöver det på bilden. En bit mörk choklad och två koppas pepparmintste.
Update: Jag glömde fett i överskriften först! Hade rätt rejält med smör i spenaten och sparrisarna var smöriga hela dem:-)

För övrigt hade jag tänkt hänga med på The 2012 Primal Blueprint 21-day Challenge men förkylningen saboterar lite för träningen. Jag gör så gott jag kan med maten så får vi se när jag kan sätta igång med träning igen. Jag vet att jag tjatar men jag gillar helt enkelt det mest med konceptet!
Nu ska jag lägga mig och jobba på de där 8 timmarna sömn... Det blir oftast närmare 7 timmar och det är inte helt ok för mig egentligen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar