fredag 7 september 2012

Hemma igen

Ja, efter några intensiva dagar är jag hemma igen och det är så skönt. Morgondagen är lite för full med aktiviteter för min energinivå just nu men bara jag går och lägger mig i tid nu så blir det nog bra.

Halsen är sämre nu igen efter att ha varit mycket bättre på onsdagen (Ester-C hjälpte tror jag;-) och helt ok i går också. Men sena kvällar, extremt onyttig mat igår, mycket prat och lite väl mycket vin var nog inte så bra för förkylningen och halsen... Igår var jag trött, lite lätt bakis, hann inte äta ordentlig lunch utan åt av knäcke och gustafskorv som vi bjöd på i montern och så kunde/ville jag inte motstå en massa godis som låg framme och frestade heller. Sen blev det en rejäl bankett med skagenröra (mums!), filet mignon och krämig potatisgratäng. Rött vin till. Visst, jag hade kunnat hoppa över potatisgratängen men det ville jag verkligen inte. På det sen en riktigt mäktig och sliskig amerikansk chokladtårta. Jag åt allt. Jag tror männen vid bordet var rätt imponerade:-) Jag kan verkligen äta väldigt mycket. Så är det. De tror säkert att jag kan äta vad jag vill utan att gå upp i vikt men så är det ju absolut inte. I vanliga fall tänker jag ju nästan jämt på vad jag äter och det är bara vid speciella tillfällen som jag frossar på det där sättet.

Hade en intressant diskussion om kost med en norsk kund vilket var riktigt kul. Han var väldigt stor med mycket muskler men rätt kraftig övervikt också. Nu hade han börjat med stenålderskost, vilket jag förstås uppmuntrade.

Idag har jag ätit mest bra saker och känner mig riktigt nöjd med det. Ägg, bacon, fil och frön till frukost, kött, kryddsmör och grönsaker till lunch, ett päron, en godisbit, lite mandlar, en bit mörk choklad, ett low carb mål med morötter på Max och en torkad aprikos för att få ner Ester-C tabletterna. Tog inga varken i går eller i förrgår så nu måste jag överdosera igen;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar