måndag 10 september 2012

Jag har bara skrovlig hals

Men vafalls, inget alls, jag har bara skrovlig hals. Ja, det är en strof i en sång (scoutsång kanske?) som stämmer rätt bra in på mig just nu. Ingen träning alltså utan bara en skrovlig hals. Känner mig inte helt pigg men jag har ändå hållt igång en hel del idag med diverse städande, bäddande och plockande.
Lite lek med barnen på studsmattan och en kort cykeltur blev det också.

Jobbade en del hemifrån idag eftersom förskolan var stängd. Det var ganska skönt att vara hemma och ta det lugnt och dessutom komma ikapp med lite fix här hemma. Det var behövligt efter den här helgen och mässan innan det.

Maten var rätt ok idag med vissa utsvävningar. Ett ägg och två mandelbrödsbitar med smör och getost till frukost. Rester av pyttipanna på kött, lammkorv, lök och pumpa till lunch och en spenatpannkaka som efterrätt. Kaffe med mjölk till förmiddagsfika och efter lunch. Sen klämde jag i mig en rejäl bit kokosbrownie som jag gjorde för några helger sen, och fick nästan ont i magen. Som tur var gick det över efter lite studsmattebus.


Lax i ugn (och korv till de som inte äter det) och grekisk sallad  (med egenodlad romansallad) till kvällsmat och så några valnötter och en skiva gustafskorv till kvällsfika. Mycket mat men inget skräp i alla fall! 

Receptet på brownien är faktiskt värt att länka till. Hade ju varit kul med en bild också men det vår jag ev uppdatera med. Hittade receptet här: http://paleononpaleo.com/paleo-recipes/ och hon har hittat det här:http://civilizedcavemancooking.com/grain-free-goodies/blueberry-espresso-brownies/ Jag ändrade lite, hade inte i blåbär och tog mandel och hasselnötter för det var det jag hade, annars försökte jag följa receptet. För att få coconut cream concentrate körde jag en påse kokos i matberedaren tills det blev krämigt. Funkade jättebra. Nästa gång jag bakar den här kakan ska jag inte ha i kanel bara. Jag gillar kanel men tycker att det tog över för mycket. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar