söndag 2 september 2012

Någorlunda balanserad helgmat

Lite vin, chips och jordnötsringar (farligt god) på fredag kväll, men inga excesser ändå. Low Carb-bröd till lördagsfrukost med bregott och gustafskorv och ja, det slank ner någon extra med sylt också... Sen blev det en bra och god lunch med getost och kycklingfilé på stan. Var inte ens särskilt sugen på att äta brödet som bjöds till. Sen var jag rejält hungrig till middagen så jag små åt lite gröna bönor, några potatisklyftor från barnen och lite halloumi ost innan salladen med "falsk ceasardressing" och det goda köttet och ugnsstekta moröter. Och så vin till det. Tog en till portion också. Äppelpaj, som - om jag får säga det själv - blev väldigt god, blev det till efterrätt. Jag tog hälften dinkel och hälften havregryn men den var ju på intet sätt helt nyttig eftersom den innehöll en del socker. Och smör förstås men det räknar jag som nyttigt;-) 

Idag åt jag äggröra med gustafskorv, fil, jordgubbar och mandlar till frukost. Förmiddagsfika på en hembakat vaniljbulle och kaffe rätt snart på det... Pyttipanna till lunch på köttrester, lök, brokkoli och ugnsstekt morot. Sent fika på blandade, varma bär, rätt sockrigt men underbart gott, havrefras och lite glass. Lätt middag på löksoppa och två finncrisp med smör och getost. Och till sist en kopp pepparmintste. Som alla kvällar:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar