måndag 3 september 2012

För mycket kolisar till frukost = sug hela dagen

Yepp, så är det. För mig i alla fall.

Kände verkligen inte för ägg till frukost i morse utan för en god smoothie gjord på fryst banan, lite hallon, fil och ägg. Dessutom kände jag för två skivor ezekielbröd med smör och getost på. Dessutom kände jag verkligen för att äta upp dotterns macka som hon ratade. Hur kan man inte vilja äta en mumsig hembakad dinkelfralle med en massa sirap och smör i?

Hm, ja det hela resulterade i hunger långt innan lunch. Efter lunchen, som var perfekt och bestod av hemkokad chili, rå morot och lite turkisk yoghurt, har jag satt i mig två bitar mörk choklad, några mandlar och en megastor banan. Och en massa kaffe med mjölk.
Ingen fara nåt av det, problemet är bara att jag inte är nöjd. Jag vill ha mer. Men nu får det bli bubbelvatten och kokt ägg som ligger i kylskåpet och väntar. Hinner nog inte med nåt mer innan scoutmöte ikväll.

Update: Innan mötet hann jag klämma i mig två kokta ägg på en skiva knäckebröd, lite smör och kaviar och några cashewnötter som visst låg i jackfickan. Väl där rullade vi chokladbollar och jag stress-åt två stycken rätt stora bollar. De var goda och faktum är att jag inte är sugen längre utan rätt nöjd. Inte proppmätt men inte hungrig heller. Och glutenfria var ju chokladbollarna så så farligt var det väl inte? En kopp pepparmintste och sen ska jag försöka lägga mig i tid.

2 kommentarer:

  1. Haha, oj, vad jag känner igen mig!
    Jag önskar dig bättre lycka imorgon ;)

    SvaraRadera
  2. Tack! Sugen kan ha med tiden i månaden att göra också vilket i sin tur gör att jag "släpper" lite på principerna:-)

    SvaraRadera