tisdag 16 oktober 2012

En vecka full av frestelser

Den här veckan har vi tre olika besök på jobbet och det kommer att bli en massa luncher ute och antagligen tre middagar. Och så fikabröd förstås... Idag var första dagen och det gick väl sådär.  Ingen katastrof men inte helt bra heller. Redan i morse var jag väldigt hungrig och efter äggröra på två ägg och två finncrisp med färskost på var jag inte alls mätt. Barnen hade önskat sig bröd igår när mannen och de var och handlade så det låg färsk mörk ciabatta på diskbänken och två små skivor med smör slank ner, bara så där:-0

Fika till första mötet gick inte heller så bra, men då hade jag lite grann "gett upp". Helt fel tänk, men jag tänker lätt så (även om jag blivit bättre) särskilt när jag behöver hålla koncentrationen uppe i ett viktigt och rätt långt möte. En någorlunda nyttig ekologisk kaka och en inte så farligt stor skiva wienerlängd blev det.

Rätt nyttig lunch med fisk och en massa grönsaker och jag kände att jag var "på banan" igen.

Hann inte med nåt mellis men var hungrig innan middagen så då åt jag lite gustafskorv, paprika och smakprov av grönkål fräst i lite smör och grädde. Mums!


Middagen var mycket god och inte så farligt onyttig, även om det helt klart blev för mycket mat. Godaste skagenröran till förrätt. Åt bara lite av brödet. Till huvudrätt beställde jag kalvlever som serverades med ugnsbakade rödbetor, gröna bönor, kapris och stekt fläsk plus någon slags rödvinssås. Och potatismos också. Åt bara kanske en liten sked av moset så det är jag nöjd med. Riktigt gott var det och även om det nog hade varit minst lika gott med tex hjort eller entrecot så är jag mycket nöjd med mitt val. Jag gör ju aldrig lever hemma och det är ju väldigt näringsrikt. Dessutom kan jag äta nåt annat imorgon! Drack drygt ett glas rött vin så det känns ok.


Totalt sett ingen viktminskningsdag men ingen katastrof heller. Jag hann faktiskt klämma in ett kortkort träningspass innan middagen vilket kändes skönt. Körde bara KB-swing. Började med en tabata med 8 och 12 kg. Efter det en tabata med KB-swing med 16 kg och sen en till med 12 kg.  Kändes bra. Riktigt pigg och stark kände jag mig inte så ett ordentligt styrkepass hade nog gått sådär. Hade jag haft tid hade jag helst gått en promenad men det gick inte att klämma in idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar