torsdag 11 oktober 2012

Tränat!

Idag kände jag mig ovanligt pigg. Det kan bero på att jag la mig i tid för en gångs skull, eller på att jag gick ut i solen på fm-fikat eller kanske på att jag åt en god sallad till lunch och även var ute en sväng på lunchen? Träningsvärken från senaste passet, som kändes rätt bra, var borta idag också. Hursomhelst hade jag bestämt mig för att jag skulle träna ikväll och så blev det! Jag drog på mig träningskläderna direkt efter middagen och körde igång med Bolibompa som underhållning. Tabata igen. Gymbossen var ju inställd på det så det fick det bli. Det blev följande:
- KB-sving med 8 och sen 12 kg som uppvärmning
- Dynamisk planka (hemskt jobbigt)
- Enbensknäböj med ena benen på pall, alternerade ben.
- KB-sving med 16 kg
- Push press alternerande arm, 8, 12, 12, 8 kg. Pressade utan "push" de sista med 8 kg
- Pullups i ringarna. Hjälpte till med benen men på slutet tog det bara slut. Ska bli intressant att känna hur det känns imorgon...

Apropå att träna direkt efter middagen så tycker jag det går bra om jag ätit rätt. Min man hade gjort torsk i god vitvinssås med blomkålsmos till och det gick utmärkt att träna på.

Gårdagens träning blev en 45 minuters promenad. Rätt kallt men skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar