onsdag 24 oktober 2012

Inte så pigg

Ja, det blev ingen träning pga. för låg energi helt enkelt. Efter scouterna på måndag kväll behövde köket röjas och sen var jag bara för trött. Igår kände jag mig som om jag skulle få influensa eller nåt. Huvudvärk och ont i kroppen. En kvarts lugn promenad tog jag och sen kändes huvudet lite bättre men energinivån ändå väldigt låg. Så jag vilade. Som det känns just nu så blir det ingen träning idag heller men kanske en lång lunchpromenad.

Jag har ätit mycket men bra mat. Gårdagens mat:

Frukost: Två skivor Mandel- och valnötsbröd enligt det här receptet: http://www.kostradgivarna.se/lchf-baka/ . Ost, smör och gustafskorv till pålägg. Mycket mättande var det så till och med jag kände mig nöjd efteråt.
Mellanmål: Kaffe med mjölk, två skivor gustafskorv
Lunch: Lammkorv, ett megalass med vitkål kokt i vatten och lite grädde
Mellanmål: Kaffe med mjölk
Middag: Köttfärssås, smörstekt sparris med parmesan
Kväll: En skiva mandel- och valnötsbröd med en tesked nutella på, en skiva gustafskorv. Pepparmintste. Totalt onödig okynnesätning. Jag skulle ha gått och lagt mig istället för att försöka kompensera trötthet med mer energi från mat. Det funkar ju att äta så här för att må bra, men om målet är att tappa fett så funkar det nog inte. Jag är nyfiken på energiinnehållet i brödet och ska räkna ut det så snart jag hinner. Det lär vara rätt högt...

Uppdatering: Inte så farligt ändå. Jag räknade ut att hela brödet har knappt 2800 kcalorier, varav 143 g protein, 32 g kolhydrat och 220 g fett. Det varierar förstås lite beroende på vilka frön och nötter man tar men som jag gjorde det bör det stämma någorlunda. Det blev 21 skivor så en skiva ger då 133 kcal, ca 7 g protein, 1,5 kolhydrat och 10,5 g fett.
Helt ok ju! Tänk att jag i mitt tidigare fettskrämda liv försökte hålla mig till 20 g fett om dagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar