onsdag 24 oktober 2012

På banan igen

Tjoho! Jag har tränat ett riktigt bra pass ikväll framför Bolibompa. Nu känner jag mig rätt trött i kroppen på ett skönt, piggt sätt om man kan säga så.

Segheten försvann efter lite mat och en stund i soffan med barnen. När Rampljuset började körde jag igång med ett liknande pass som det här med tabataintervaller. Det är favoriten just nu! Jag tänkte ta en paus mitt i men kunde ändå köra hela i ett kör. Bra!

Det blev följande.

- KB-sving med 4 x 8 kg och 4 x 12 kg som uppvärmning. 
- Plank climber. Grymt drygt men skönt ändå för det är så pass korta intervaller. (Visas 4:57 i den här videon)
- Rodd 16 kg (Bent Over Alternating Row - syns 1:40 in i den här videon
- Enbensknäböj på pall (håller i mig i ringar som hänger i taket), alternerande ben
- KB-sving med 16 kg. Tror jag blivit starkare på den här.
- Burpees med armhävning på knä.
- Sumo knäböj (Goblet squat) med 12 kg KB. Tror det var den här jag fick sån träningsvärk av sist.

Helt ok mat idag också. Försöker dra ner på onödigheter som mjölk i kaffet och för mycket mandlar och nötter. Går sådär. 
Frukost: Två skivor mandel och valnötsbröd med smör och ost. Smaksked på sötad yoghurt. Grönt te
Mellanmål: Kaffe med mjölk, några skivor paprika
Lunch: Torsk (ca 200 g) panerad i mandelmjöl och kokos och stekt i smör. Bladspenat med vitlök. Mumsigt!
Mellanmål: Lite kesella med en halv banan, valnötter och mandlar
Middag: Tre stekta ägg, lite tomat, torkad tomat, oliver, halv avocado, några bitar rå kålrot
Efter träning: Ca 1 dl keso och en bit mango


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar