söndag 28 oktober 2012

Lördagsmaten

Vilken härlig helg det varit! Underbart väder med sol och runt noll grader. Jag har inte tränat eftersom jag är förkyld och inte alls helt pigg. På morgonen känns det helt ok men på kvällarna har jag varit helt slut. Men strunt samma, jag väntar tills jag känner mig pigg igen och inte känner nåt i halsen.

Dottern önskade sig våfflor till frukost så det fick det bli. Gjorde mandel- och kokosvåfflor till mig som blev riktigt bra. Vanlig sylt på i relativt modest mängd.

Vi lånade ut barnen en stund till mormor och morfar och gjorde nåt så ovanligt som att shoppa kläder till mannen. Lunch på mysigaste caféet hann vi också med. Jag åt chèvresallad med mandel och honung. Gott!


Efterrättsmellis i solen på kesella med smörstekta äpplen och mandel- och valnötscrunch (lite socker i den). En kopp pepparmintste till det.


Middag på lammrostbiff, pumpa, några potatisklyftor och sallad med ceasardressing. Ett glas vin till det. För ovanlighetens skull blev jag så mätt så jag "bara" åt upp hälften av köttet. Måste ha varit sjuk eller nåt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar