måndag 1 oktober 2012

Failure

Ja, det var namnet på träningsvideon som vann 2012 Primal Blueprint Fitness videos challenge. Rätt hög igenkänningsfaktor på den även om jag inte är så där vältränad, se hur många armhävningar hon gör tex!


I helgen när vi var på en lekplats hängde jag i ett sånt där klätternät och gjorde "pullups", dvs. hjälpte till med benen och min man undrar vad jag håller på med? Inte schysst. Hm. Ok, jag är avundsjuk för att han drar upp sig lätt som en plätt.
Sen, av en slump, inte för att jag sett den här videon innan, så provade jag "toes to bar". Ha, ha, ha. Eller ska man gråta kanske? Jag såg ganska precis ut som hon i videon. Men det är ok. Bara att träna.

Dagens träning blev 5 minuters uppvärmningsjogg på väg till lekplatsen med min 5-åring på cykel. Väl där gjorde jag 3 x 10 boxjumps, 3 x 10 armhävningar mot bänk, 3 x 10 lunges per ben med foten på bänk, ett antal kort backsprintar (upp i backen till rutschkanan) och ett antal varv med gungkarusellen. Nedvarvning på vägen tillbaka. Ingen superlång eller intensiv träning men det kändes bra och jag blev glad och pigg, vilket jag inte var innan. Lite senare gjorde jag 3 x 20 höftlyft, sidolyft och tåhävningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar