fredag 26 oktober 2012

Tacokväll med primal-tillbehör

Vilodag idag kanske man kan kalla det? Jag har ätit mest bra mat men sitter nu framför datorn med en fredagsdrink gjord på Campari, ananasjuice och bubbelvatten. Inte särskilt söt utan rätt bitter, på ett gott sätt. Innan det supergod chokladmousse på grädde, mörk choklad och lite ljus choklad. Min man är så himla bra på att få den slät och fin. När jag gör den blir den mest grynig. Jag tycker ju att vi hade kunnat skippa den där ljusa chokladen men ibland måste ju han få bestämma också...;-)

Tacos blev det till kvällsmat men inte med de helt vanliga tillbehören utan med butternut squash och grönkålschips. Det var första gången jag gjorde grönkålschips men säkerligen inte sista! Jag saltade dem lite för mycket och de gräddade dem för länge bara. Nästa gång sänker jag värmen. Jag hade bakplåtspapper och ingen folie som det står i receptet. Trots att de var lite brända och salta var de riktigt goda.




2 kommentarer:

  1. Gott! Du är duktigt på att hitta på, blir riktigt inspirerad men är lite för slö, här är det ju C som lagar den kreativa maten;-) OCh jag som gör moussen. Lite svår att fota så den gör sig rättvisa dock, haha.

    Kram J

    SvaraRadera
  2. Ja, grönkålschipsen kan jag rekommendera men frågan är om pumpa egentligen är så fasligt gott? He, he, ja chokladmoussen ser inte så fräsch ut i dålig ljus och med mobilkamera.

    SvaraRadera