torsdag 4 oktober 2012

Tabata-pass

Igår var jag sååå trött när jag kom hem strax efter fem. Det var rätt tidigt pga föräldramöte men efter en tallrik soppa hade jag helst bara sjunkit ner i soffan och stannat där. Och jag sjönk ner i soffan med barnen men satte först på mig träningskläderna och när Rampljus började på Bolibompa började jag värma upp. Bästa träningstricket att ha kläderna på sig och så tänka att jag gör lite grann bara!
Barnen kom också upp ur soffan och dansade och gjorde konster i ringarna.
Sen körde jag några Tabata-intervaller. Inte direkt efter varann utan med rätt ordentliga pauser emellan.

Det blev följande:
- Dynamisk planka
- KB-swing 16 kg
- KB-clean + thrusters

Sen en längre paus för läsning och nattning.

Och efter det.
- KB-swing 12 kg alternerade med pullups
- Stand-kneel-stand med 12 kg KB. Hemskt jobbigt!

Ja men, jag är nöjd! Det hade ju varit bättre för konditionen (som jag måste jobba på) att köra allt i ett sträck, men då vet jag inte om jag gjort det överhuvudtaget. Bästa träningen måste ju vara den som blir av i alla fall?!

Gårdagens träning eller iallafall vardagsmotion blev en 45 minuters promenad.

1 kommentar:

  1. Duktig! Jag har grym träningsvärk i benen idag efter passet i tisdags... Lite väl faktiskt och jag kände redan då att det var lite tungt för mig. För att jag ska känna att det är kul! Ångrar lite att jag anmälde mig men det kanske blir bättre när jag kommer in i det, och inser att det är skönt att ta i och ha träningsvärk..;-)

    Kram J

    SvaraRadera