måndag 15 oktober 2012

Skön helg med mycket fika och lite träning

Vilken skön helg det varit. Min syster med familj kom på fredag kväll och vi åt en god middag med lite för mycket vin.
På lördagen var vädret riktigt fint och vi åkte ut till stugan och grillade korv och fixade lite. Rensade jordgubbar, skördade sista salladen och flyttade några björkstammar.


Fikade på blåbärspaj som, om jag får säga det själv, blev väldigt god. Jag hade gjort en "barnsida" och en "vuxensida". Barnsidan var vanlig smulpaj och vuxensidan var gjord på mandel- och kokosmjöl och äggvita. Den blev inte lika fluffig som sist men god ändå, som sagt. Vaniljsåsen gör jag nästan alltid på vispad grädde som blandas med en äggula som först rörts med lite råsocker och vaniljpulver. Det blir så gott! (Inte så konstigt förstås, men det är inte mycket socker i i alla fall).

Sen fortsatte vi trädgårdsfixandet hemma i trädgården. Grävde upp planteringslådorna och min syster ryckte gräs så det blev så fint så. Bra vardagsmotion! Ingen annan träning än så.

På söndagen körde jag i alla fall ett litet pass. Först tänkte jag göra ett pyramidpass från Myomytv.com men efter första varvet insåg jag att det inte kändes bra.
- 8 x KB-swing, 16 kg / 4 x Lunges per ben med 12 kg / 2 x Pullups / 4 x Thrusters per arm med 12 kg / 8 burpees.

Orkade inte med de här övningarna riktigt. Eller, det hade väl gått om jag sänkt vikterna i tex thrusters. Hade ingen riktigt kraft i armarna så jag valde lite lugnare övningar istället.

- Tabata med KB-swing, 16 kg
- Tabata med planka
- Tabata med tåhävningar
- Tabata med höftlyft

Kändes rätt för idag.

Efter det fikade vi på en mycket god brownie efter det här receptet. Gjorde bara knappt en halv sats eftersom jag inte hade så mycket kokos hemma. Kokosen kör jag i mixern tills den blir nästan helt slät. Det är ju inte så att det är direkt nyttigt med sånt här fika som vi åt både idag och igår, men mycket bättre  än köpefika eller fika gjort på vetemjöl i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar