tisdag 30 oktober 2012

Lass med plättar


Nu är det ju inte en stor tallrik utan "bara" en relativt stor assiett med mandel- och kokosplättar. Men visst är det en stor portion. Annars blir jag ju inte mätt! Det här var frukosten igår. 
Ungefär så här gör jag:
Vispa två ägg med 1 dl fil tills det är slätt. Häll i ca 0,5 dl mandelmjöl och någon matsked kokos och 0,5 tsk bikarbonat (eller bakpulver). Blanda och stek i smör eller kokosfett. Igår åt jag med keso blandat med en tsk sylt. Gott! 

Nyttig lunch på tacoköttfärs och brokkoli och lite röd paprika. Sen föll jag för en munk med äppelmos som en kompis bjöd på till fika när vi var ute på en aktivitet med barnen. Den var ju god för stunden men sanningen att säga hade jag egentligen velat tacka nej men kände mig "fånig". Dessutom älskar jag ju munkar så det var inte helt svårt att tacka ja heller. Äsch, det var inte hela världen men nog fick jag ett ökad sockersug hela kvällen sen. 

När mannen kom hem från jobbet åkte jag till jobbet för att jobba undan lite och väl där åt jag upp en halv banan jag sparat i kylskåpet och hetsåt keso direkt ur burken, plus två finn crisp med smör. Kunde varit värre! 

Till kvällsmat blev det sen en rätt liten portion rökt lax och grönkål kokt i lite grädde. Och så ingen träning på det pga. förkylning i kroppen. Jag är ju inte sjuk direkt men inte pigg heller så träningen får vänta. Jag kände igår när jag skottade snö att jag inte är riktigt mig själv och jag känner hur hjärtat slår snabbare av minsta lilla ansträngning. 

Återigen, en helt ok matdag förutom onyttigt fika. Rätt bra balans ändå, som jag just läst om på några av mina favoritbloggar:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar