torsdag 25 oktober 2012

Fångade några solstrålar

Helt hundra är jag inte utan det ligger en förkylning och lurar någonstans. Den ska väck! Om jag bara äter bra och sover ordentligt så brukar jag klara mig fint, men utsvävningarna i helgen parat med lite sämre sömn var nog inte så bra. Men värt det!

Idag hade jag ett möte på eftermiddagen och struntade helt enkelt i att åka tillbaka till jobbet innan hämtning. Istället gick jag en promenad på 45 minuter i höstsolen. Det var riktigt kallt men skönt ändå. Så härligt att passa på medan solen fortfarande skiner. Lite senare på eftermiddagen började det dessutom snöa!

Dagens mat:
Frukost: 1 skiva mandel- och valnötsbröd med smör och ost, 1 pumpamuffins med smör, 1 skinkskiva med fett. Kaffe med mjölk
Mellanmål: 1 ägg, 1 ostskiva med paprika och lite smör, mer kaffe med mjölk. Går så där att dra ner...
Lunch: Torsk i vitvinssås, kokt kålrot och morot
Mellanmål: 1 bit mörk choklad, 3 skivor gustafskorv
Middag: Korv med mycket kött i, blomkålsmos med smör och mjölk i.

Nu är jag lite småhungrig och sugen men för lat för att gå och äta nåt. Men jag känner att jag måste proppa i mig Ester-C, så nåt litet blir det. Måste ha nåt att svälja med! Kanske en halv avokado eller lite nötter.

Update: Råkade glömma den halva bananen som jag tryckte i mig efter lunchen. Sötsug! Sen slank det visst ner ett litet glas rött vin efter middagen också. Det ska visst vara bra med lite rödvin har jag hört...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar