tisdag 13 november 2012

Dagens mat och lite sol



Solen sken idag så jag åt min medhavda lunchlåda lite snabbt och gick ut och gick i 20 minuter. Man skymtar  vår verkstad på ett av korten och vi ligger längst ut på ett industriområde. Alldeles nära finns det jättefina promenadvägar som jag definitivt måste utnyttja lite oftare. Det var skönt med lite sol i ansiktet och frågan är om jag inte blev lite piggare också. Skulle tro det! 

Dagens mat blev så här:
Frukost: Plättar på ca 1 dl kesella, lite fil, två ägg, ca 0,5 dl mandelmjöl, lite fiberhusk, lite kokosolja och 1/2 tsk bikarbonat. Keso och en halv banan till plus kanske en tesked sylt. Två av barnens pancakes. Kan ju bara inte motstå när de inte äter upp.
Mellanmål: Kaffe med mjölk. Två koppar
Lunch: Varmrökt lax med blomkålsmos, kaffe med mjölk, en halv bit mörk choklad. 
Mellanmål: Kesella med halvt päron och 6 (?) mandlar
Middag: Entrecote med färsk spenat, vinegrette och getost. Lite smör till också. En halv bit mörk choklad. Ovanligt lyxig måndagsmiddag. 

Barnen ville inte ha kött utan fick blodpudding och hemkokad lingonsylt. Lite paprika till. Min dotter har gjort en ansikte:-) Väldigt fullt med socker men de gör trots av med det på ett annat vis än jag gör, så det får vara ok. Själv är jag rätt nöjd med dagens mat. Det är ju ungefär så jag äter. Det slinker ner en del onödigt som pancakesen till frukosten tex. Jag är ju så himla hungrig på morgonen. Egentligen är jag lite hungrig, eller snarare sugen, nu också men då det inte blir någon träning tänker jag nöja mig med en kopp te. Jag hade tänkt träna men hinner inte nu.

Måste packa färdigt till imorgon då jag åker på affärsresa till Spanien. Hur det blir där med mat och träning vet jag inte. Men jag tror inte att det blir särskilt bra. Det mesta styr jag ju själv över och självklart kan jag bestämma mig för att avstå från de flesta onyttigheter. Frågan är bara om jag vill det? Kanske ska jag bara hålla en rätt bra balans och köra mer fokuserat lite längre fram. Det lutar mot det. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar