torsdag 29 november 2012

From here it is just lovely to take a handstand

Igår kände jag mig (återigen) rätt hängig. Piggare idag. Jag var trött pga avbruten sömn pga sjuk son och kanske att några av förkylningsbacillerna håller på att få fäste också. Inte läge för mer ansträngande träning med andra ord men ett litet yogapass kändes bra när barnen kommit i säng vid 20:30. Det blev det här:



Lite lagom flummigt och lagom tempo med skönt flow. Kan man inte positionerna kan det nog gå lite väl snabbt bara. Då är det bättre att kolla på varje övning separat någon först tycker jag. Jag hade inte kollat igenom passet innan utan tyckte mest att det verkade vara lagom långt. Efter drygt 20 minuter säger hon plötsligt "From here it is just lovely to take a handstand". Ha, ha, det tyckte jag var hur kul som helst. Men det passade bra eftersom jag och dottern ju tänkt träna på det lite mer regelbundet. Jag gjorde bara varianten med fötterna mot väggen eftersom jag annars behöver hjälp för att komma upp. Tungt nog, särskilt för mina handleder. Efter avslappningen kändes som om jag skulle kunna somna. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar