tisdag 13 november 2012

Istället för promenad

Igår när vi varit på scoutmöte och barnen var lagda hade klockan hunnit bli 21 och jag kände mest av allt för att sjunka djupt ner i soffan med en stor kopp Glühwein. Men det gjorde jag inte. Hade det varit sommar och ljust ute hade jag tagit en promenad med en podd i öronen men det kändes inte så lockande. Istället satte jag på Äntligen hemma på play och körde lite lågintensiv rörelse till det. Diverse gamla "aerobicsmoves", sidolyft, KB-clean, jogg och tåhävningar blev det.
Jag blev inte svettig men det var inte heller meningen. Jag ville ju få in lite mer rörelse (move slowly at a steady pace) bara. Det kändes mycket bättre än att bara sitta i soffan i alla fall. Istället för Glühwein blev det en kopp pepparmintste. Mycket bättre även om jag fortfarande är sugen på Glühwein.


När jag gör Glühwein brukar jag ta rött vin och hälla i ett skvätt glögg. Då blir det lagom kryddigt och väldigt likt äkta Glühwein tycker jag. Här är ett annat recept, där jag lånade bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar