tisdag 27 november 2012

Lite rörelse gör ju under

Jag upphör aldrig att förvånas över hur mycket piggare jag blir efter lite rörelse, oavsett vad det är för rörelse. I em kände jag mig egentligen rätt hängig och inte alls i form. Förkylning på gång? Satte mig på träningscykeln och tittade på finalen i Hela Sverige bakar med stortjejen och cyklade i rätt lugn takt i 40 minuter för att få till lite vardagsmotion. Efteråt var jag ju pigg! Innan maten hann jag dessutom med några tabata-intervaller med plank climber, KB-swing och höftlyft. Inget direkt tungt (förutom plank climber) men skönt och alldeles lagom för idag. Egentligen hade jag tänkt köra lite yoga också men fick lov att jobba lite. Kanske att jag yoga snart. Vi får se. Min rygg behöver det men klarar sig nog till imorgon också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar