söndag 18 november 2012

Matbilder från Barcelona

Onsdagen blev en väldigt konstig matdag. Ägg och fröknäcke till frukost rätt tidigt. Sen en rostbiffsmacka på rågbröd på flygplatsen. Kaffe och mer kaffe. Nötter och en babybel på hotellrummet innan möte. Möte mellan 16 och 21 och sen till restaurangen. Åt en kaka och drack mer kaffe. Tur att jag hade lite nödproviant med mig. Jag visste ju iofs att de brukar äta sent och det gick bra.

Lite ovanliga men väldigt goda tapas till förrätt. 

Torsk till huvudrätt. Väldigt gott. Och så lite vin till det. Lite önskar jag att jag ville avstå men dit har jag inte kommit än. Jag är ändå rätt modest tycker jag. 


Torsdag morgon var jag så pigg på morgonen (ovanligt) att jag körde två snabba Tabata med armhävningar och enbensknäböj med ena foten bakåt på en stol. 

Sen frossade jag i god frukost. Det blev fler tallrikar än det här. 

På torsdagen åt vi mer tapas till lunch och efter det grillat kött med sallad. Mycket gott men väldigt dåliga bilder. Det var så mysigt för vi lyckades hitta en rätt genuin restaurang med en massa inhemska lunchgäster. Intressant att se hur de åt tre rätter till lunch en vanlig torsdag. 

Resten av dagen åt jag två chokladbitar, drack lite mer vin och en drink plus nötter och sen inget mer. När vi väl skulle äta middag beställde jag in en sallad men kunde inte äta en enda tugga pga ont i magen. Så kan det gå, men trevligt var det ändå. 


1 kommentar:

  1. Mycket god mat ser det ut som om du har ätit i alla fall! :)

    SvaraRadera