onsdag 21 november 2012

Överkropp och dessa eländiga armhävningar

Körde ett rätt lugnt (igen) pass ikväll med KB-swing som uppvärmning i 6 minuter (50 sek arbete + 10 sek vila) och efter det, armhävningar, axelpress, någon slags axelövning som jag inte vet vad den heter och så pullups i ringarna. Efter det handstående och huvudstående, lite mer armhävningar och skottkärra (för att barnen gjorde det och jag fick lov att prova om jag kunde, vilket jag kunde, tack och lov.) Jag och dottern har bestämt oss för att träna på handstående nu så kanske vi kan stå utan stöd till sommaren? Det vore ju coolt! Som det är nu behöver jag lite hjälp att komma upp. Vågar inte riktigt ta sats själv. Så här försökte jag göra.



Huvudstående (självklart mot vägg) går mycket bättre nu än när jag tränade yoga regelbundet. Jag är starkare nu och orkar hålla emot med armarna mycket bättre så att nästan ingen vikt vilar på huvudet. Mycket bra. Det jobbigaste är att spänna rumpan och pressa ihop låren faktiskt.



Armhävningarna är däremot ett elände. Jag har inte blivit starkare utan svagare sen i våras. Ev. skulle det kunna bero på att jag har lite ont i ryggen mellan skulderbladen, det är ett problemområde för mig, men mer troligt är kanske att jag tränat för dåligt? Hm, hur som helst, jag tränade idag och gjorde dem på knä. Trist, men så är det.

Nu känner jag mig riktigt mör i axlarna och armarna på ett rätt skönt sätt!

2 kommentarer:

  1. Imponerande! Jag kan inte stå på huvud/händer sedan jag fick tinnitus. Känns som hjärnan ska explodera då. Kan knappt göra PLankan för det känns så skum i öronen.... :-)

    SvaraRadera
  2. Nu ser ju inte jag ut som på videon precis, men upp och ner är jag i alla fall!
    Det måste vara så hemskt med tinnitus. jag lider verkligen med dig.

    SvaraRadera