söndag 11 november 2012

Kalas och djungelgympa


Igår åkte vi mot Stockholm och kalashelg för kusin F som fyllt 7 år. Innan vi åkte prioriterade jag först att ligga rätt länge i sängen, äta god frukost på ägg och bacon och sist, att träna ett kort benpass. Jag körde KB-swing med 8 och sen 12 kg som uppvärmning. Sen pistols på pall med hjälp av ringar (annars går det absolut inte) och sist sumo squats med 12 kg "mot bröstet". Sen var mina ben helt skakiga och idag har jag skön träningsvärk. Bra! Jag kände mig inte så stark men ändå mycket piggare än hela sista veckan, vilket är väldigt skönt.

Lördagen bjöd sen på god och nyttig sopplunch (åt inget av det goda hembakade brödet) och sen fika med marängtårta med hallon, kakor och muffins. Fikat och särskilt tårtan åt jag desto mer av. Ska man äta tårta ska det ju vara riktigt gott och det var det. Nyttig och god gryta till middag och lite vin till det avslutade dagen.

Idag var det "kompis"-kalas med ännu mer fika men också mycket rörelse. Vi hjälpte till att bygga upp och plocka bort banan och (nästan) utan att skämmas skuttade jag glatt runt i gympasalen jag med. Dansade dansstopp på tjockmattan, hjulade, stod på händerna, gjorde kullerbyttor, svingade mig och försökte gå armgång, vilket kanske gått om bommen hängt högre upp. Att gå armgång och dessutom hålla upp benen var bara för jobbigt.

Nu är det ju inte jag på bilderna som synes utan mina och min systers barn men de får vara med som illustration. Jag hängde en del i repen men jag kommer ju inte upp ens en liten bit. Det är jobbigt nog att hålla i sig och svinga sig från en matta till en annan. Men jag vill verkligen kunna klättra upp i repen, liksom jag vill kunna göra pullups. Det är långt kvar dig men jag tror det kommer att kännas i axlar och armar imorgon i alla fall. Kul var det hur som helst tyckte både vi vuxna och barnen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar